res:
Jak wzmocnić organizm po antybiotykach?

Jak wzmocnić organizm po antybiotykach?

6 komentarzy

Bierzesz antybiotyki lub niedawno zakończyłeś ich stosowanie? Przeczytaj, co zrobić, aby wzmocnić swój organizm po kuracji antybiotykami. Poniższy fragment pochodzi z książki „Encyklopedia żywienia”.

„Antybiotyki zabijają również korzystne mikroorganizmy w przewodzie pokarmowym i mogą dodatkowo obciążać wątrobę. Jeśli niedawno zakończyłeś kurację antybiotykową lub jesteś w jej trakcie, przyda ci się poniższy plan działania.

Jak wzmocnić organizm po antybiotykach?

Celem jest utrzymanie prawidłowego poziomu pożytecznych bakterii w twoich jelitach, tak żebyś nie nabawił się kolejnej choroby zwanej kandydozą.

Jedz/pij

– Owoce i warzywa – co najmniej 8 porcji dziennie, żeby wzmocnić układ odpornościowy.

– Produkty powstałe w wyniku fermentacji, takie jak jogurty, kefiry, kapusta kwaszona, miso i natto, bo zawierają pożyteczne bakterie.

– Produkty pochodzenia zwierzęcego ze zwierząt hodowanych ekologicznie. W gospodarstwach nieekologicznych zwierzętom zazwyczaj podaje się antybiotyki, a ich pozostałości mogą znaleźć się w mięsie i jego przetworach. W ten sposób przyjmiesz kolejną ich dawkę, jeszcze bardziej osłabiającą twój organizm.

– Błonnik, potrzebny do oczyszczenia jelit z toksyn oraz dostarczenia pożytecznym bakteriom pożywki. Błonnik znajduje się w pełnym ziarnie, nasionach roślin strączkowych, orzechach, nasionach oraz owocach i warzywach, szczególnie w karczochach, bananach, cebuli i selerze naciowym.

– Czosnek i cebulę. Mają one właściwości przeciwbakteryjne, toteż mogą wzmocnić skuteczność antybiotyku i przyspieszyć zdrowienie.

– Wodę – co najmniej 8 szklanek dziennie. Pomoże to układowi odpornościowemu poradzić sobie z zakażeniem, a całemu organizmowi oczyścić się z toksyn i szkodliwych mikroorganizmów.

Unikaj

– Cukru, rafinowanych węglowodanów i nabiału. Produkty te pobudzają rozmnażanie drożdżaków, które po kuracji antybiotykowej często wypierają część pożytecznych bakterii z jelit.

– Alkoholu.

Zioła i preparaty uzupełniające

– Echinacea (jeżówka), traganek, żeń-szeń syberyjski, korzeń berberysu, korzeń łopianu, liście oregano, pau d’arco i dziki bez korzystnie działają na układ odpornościowy. Można je pić w formie herbat lub nalewek.

– Codziennie przyjmuj oset mleczny, żeby pomóc wątrobie w pracy.

– Probiotyki, czyli pożyteczne bakterie, zabijane w organizmie przez antybiotyki. Szukaj produktów wysokiej jakości.

Dodatkowe wskazówki

– Unikaj pestycydów i innych substancji chemicznych zatruwających środowisko, bo osłabiają one układ odpornościowy. Ilekroć to możliwe, jedz produkty ekologiczne i używaj naturalnych środków czystości”.

Powyższy fragment pochodzi z książki „Encyklopedia żywienia”.

encyklopedia-zywienia