res:
Zadbaj o swoje oczy cz. 1 - Witaminy na dobry wzrok

Zadbaj o swoje oczy cz. 1 – Witaminy na dobry wzrok

Dodaj komentarz

W związku z tym, że problemy ze wzrokiem są kolejnym „popularnym” problemem, będziemy szukać i publikować informacje o naturalnych sposobach na poprawienie wzroku. Na początek – witaminy, które mają zbawienny wpływ na oczy.

Witamina A (retinol) – wzmacnia siłę wzroku, zapobiega jego osłabieniu, np. kurzej ślepocie. Znajdziemy ją w wątrobie, tranie, żółtku jajka. W postaci prowitaminy A – w morelach, pomidorach, marchwi, zielonych warzywach. Przy mało wyczerpującym stylu życia, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie wystarczy szklanka soku z marchwi (najlepiej oczywiście z ekologicznych upraw) z łyżeczką dobrego oleju oraz jeden posiłek ze świeżymi warzywami zielonymi i owocami.

Witaminy B1, B2, B12 – wzmacniają siłę wzroku, zapobiegają wrażliwości na światło. Znajdziemy je w rybach, mięsie, drobiu, warzywach, ziemniakach, drożdżach, jajach, orzechach, mleku. Dzienne zapotrzebowanie zapewnia posiłek złożony z co najmniej dwóch spośród podanych produktów.

witaminy na wzrok

Witamina C – zapewnia dobre ukrwienie oczu. Znajdziemy ją w różnych owocach krajowych i egzotycznych, ziołach, szczypiorku, natce pietruszki, warzywach zielonych, papryce, sałacie. Dzienne zapotrzebowanie zapewnia codzienny deser złożony ze świeżych owoców, doprawianie potraw świeżymi ziołami oraz codzienne spożywanie sałatek i warzyw.

Witamina E – zapewnia dobre ukrwienie oczu. Znajdziemy ją w olejach tłoczonych na zimno takich jak olej słonecznikowy, oliwa z oliwek, nasionach, orzechach, zielonych warzywach, zbożach takich jak płatki pszenne, żytnie i jęczmienne. Aby zapewnić dzienne zapotrzebowanie wystarczy garść łuskanych nasion słonecznika, talerz pełnoziarnistych płatków oraz porcja warzyw.

Planując codzienne posiłki pod kątem zapewnienia witamin dla wzroku, należy pamiętać, że warzywa i owoce z masowych upraw są zubożałe pod względem witamin. Jeśli planujesz zapewnić odpowiednią dawkę witamin poprzez dietę, zastanów się nad nieco droższymi, lecz bardziej wartościowymi, ekologicznymi warzywami i owocami.

Źródło: „Dziesięć minut dla zdrowia twoich oczu