res:
Wiosenna sałatka z komosą ryżową

Wiosenna sałatka z komosą ryżową

Dodaj komentarz

Komosa ryżowa (inaczej quinoa), mimo że ma w nazwie ryż, wyglądem bardziej przypomina kaszę. Jest ona uprawiana od ponad 5 tysięcy lat. Starożytni inkowie nazywali ją „matką zbóż” nie bez przyczyny – quinoa jest bogata w składniki odżywcze, wartościowe kwasy tłuszczowe, białko, oprócz tego nie zawiera glutenu.

Komosę można kupić w wielu sklepach ze zdrową żywnością oraz niektórych supermarketach. Co z nią można zrobić? Przygotować tak, jak zwykłą kaszę – dodatek do gulaszu, zamiennik ryżu i ziemniaków oraz dodatek do sałatek. Oto prosty przepis na sałatkę z komosą. Jej wykonanie powinno zająć nie więcej niż 30 minut.

Wiosenna sałatka z komosą ryżową

Składniki:

  • 100 g komosy ryżowej,
  • mango,
  • 1 słodka czerwona papryka pokrojona w kostkę,
  • pół świeżego ogórka pokrojonego w kostkę,
  • garść świeżej pietruszki,
  • garść świeżej kolendry,
  • 2 łyżki gotowanej czerwonej fasoli,
  • 1 poszatkowana czerwona cebula,
  • sok z 1 limonki,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól i pieprz.

Wykonanie:

Ugotuj nasiona komosy ryżowej. Pokrój mango na kawałki nieco większe niż kostki pokrojonej papryki i ogórka. Posiekaj grubo pietruszkę i kolendrę. Dodaj komosę ryżową, czerwoną fasolę, mango, ogórka, czerwoną słodką paprykę, czerwoną cebulę i wszystko dobrze wymieszaj. Przygotuj dressing z soku z limonki oraz oliwy z oliwek i dopraw go do smaku solą i pieprzem. Dodaj do sałatki odpowiednią ilość dressingu, a następnie dodaj świeżą pietruszkę i kolendrę. Smacznego!