res:
Skuteczne sposoby na bezsenność

Skuteczne sposoby na bezsenność

Dodaj komentarz

Bezsenność to istna plaga współczesności. Jeszcze kilkanaście lat temu cierpiały na nią głównie osoby starsze. Obecnie jednak ta dolegliwość dopada niezależnie od wieku. Na jej wczesne występowanie składa się bardzo wiele czynników, jednak głównie spowodowana jest one stresującym, szybkim trybem życia oraz przepracowaniem. Jakie są skuteczne sposoby na bezsenność?

Walka z bezsennością – rozpoznaj wroga!

W przypadku występowania sporadycznych problemów ze spaniem nie można jeszcze mówić o bezsenności. Z tą dolegliwością ma się do czynienia wówczas, jeżeli na przestrzeni dłuższego czasu występują problemy z ciągłym snem.

Warto pamiętać o tym, że każdy dorosły człowiek potrzebuje około ośmiu godzin snu. Niestety, większość ludzi bagatelizuje znaczenie nocnego wypoczynku i w ciągu tygodnia na nocną regenerację poświęca maksymalnie pięć czy sześć godzin. Jest to zdecydowanie za mało. Po pewnym czasie organizm zacznie się buntować domagając się dłuższego wypoczynku. Wtedy jednak mogą pojawić się problemy ze spaniem.

Bezsenność można zdiagnozować, jeżeli człowiek pomimo chęci i prób, nie jest w stanie przesypiać całych nocy. Deficyty snu przekładają się wówczas na codzienne funkcjonowanie. Przekłada się to na mniejszą efektywność w pracy, a także powoduje nerwowość i rozdrażnienie.

sposoby na bezsenność

Jak ruch pomaga w walce z bezsennością?

Za bezsenność w dużej mierze odpowiada stres. Chcąc więc zaradzić samej dolegliwości, warto zająć się przyczyną jej powstawania. Dobrym sposobem na odreagowanie sytuacji stresowych jest wysiłek fizyczny. Codzienna dawka aktywności, najlepiej w porze wieczornej, pozwala dotlenić mózg i znacznie poprawia komfort snu. Ponadto, zmęczony organizm mocniej domaga się odpoczynku, co znacznie ułatwia zasypianie.

Nie trzeba od razu wydawać majątku na siłownię. Na początek w zupełności wystarczy kilkunastominutowy spacer czy lekka przebieżka po pobliskim parku. W wolny dzień warto wybrać się z rodziną lub przyjaciółmi w góry lub też zorganizować wycieczkę rowerową. Ruch i aktywność to doskonałe sposoby na bezsenność.

Odpowiedni sposób odżywiania

Organizm człowieka potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania odpowiedniego paliwa. Spora grupa ludzi popełnia jednak ten błąd, że przez cały dzień bardzo mało je, natomiast deficyt kaloryczny nadrabia w porze wieczornej.

Żołądek obciążony dużą ilością pokarmu zaczyna się buntować i pojawiają się dolegliwości trawienne, które skutecznie utrudniają zaśnięcie, a w rezultacie mogą doprowadzić do powstania bezsenności. Zmiana nawyków żywieniowych będzie więc kolejnym skutecznym sposobem na bezsenność.

Tabletki i ziółka na dobry sen

W przypadku, gdy wprowadzenie aktywności fizycznej i zmiana nawyków żywieniowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, warto udać się do lekarza. Po wcześniejszej diagnostyce przypisze on specjalistyczne preparaty ułatwiające walkę z bezsennością. Warto jednak mieć na względzie to, aby nie stosować specyfików dostępnych w Internecie na własną rękę – takie działanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Zanim wybierzemy się do lekarza można też wypróbować napary z ziół. Skutecznym sposobem na bezsenność jest herbatka z rumianku, melisy i lawendy wypita przed pójściem spać. Napary te wyciszają, relaksują i ułatwiają zasypianie.