res:
Poranna pobudka - sposób na łagodną pobudkę dla niskocisnieniowców

Poranna pobudka – sposób na łagodną pobudkę dla niskocisnieniowców

Dodaj komentarz

Propozycja dla „niskociśnieniowców”, którzy z trudem zwlekają się z rana z łóżka.

Poranna pobudka

*Aby nie wstać rano osłabionym, z niechęcią do pracy, uskarżając się na niskie ciśnienie, wystarczy proste ćwiczenie, które przywróci prawidłowe ciśnienie krwi. Po usłyszeniu budzika nie zrywamy się gwałtownie na równe nogi. Chwilę leżymy, potem przeciągamy się na wszystkie strony. Wyciągamy ręce maksymalnie do góry, a nogi w dół, jakbyśmy chcieli być jak najdłużsi. Tak parę razy. Następnie podnosimy nogi do góry i przez minutę ćwiczymy rowerek. Nogi w czasie ćwiczenia powinny wyprostowywać się całkowicie, jak na rowerze.

Innym sposobem (który według wielu jest „naprawdę skuteczny!”), jest wizualizacja (bezpośrednio przed snem) zegara ze wskazówkami skierowanymi na godzinę, o której chcemy wstać.  Po pewnym czasie sumiennego wykonywania tej wizualizacji, nasz organizm powinien sam „przestawić się” na wstawanie o pożądanej godzinie.

* Ćwiczenie pochodzi z „Porady zdrowotne na każdy dzień. Wiosna, lato”, rok 2009, Walenty Nabiał