res:
Ogórki kiszone - zastrzyk witamin zimowo-wiosenną porą

Ogórki kiszone – zastrzyk witamin zimowo-wiosenną porą

Dodaj komentarz

Zima jeszcze nie daje za wygraną, choć w powietrzu coraz bardziej czuć upragnioną wiosnę. Na nowalijki i zastrzyk witamin ze świeżych warzyw będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Póki co pozostają nam do dyspozycji kiełki, warzywa sezonowe oraz kiszonki. Dziś słów kilka o boskich ogórkach kiszonych:-)

Właściwości

Ogórki kiszone mogą się wydawać tak oklepanym tematem, że nie warto o nich pisać. Jednak w myśl „cudze chwalicie, swego nie znacie”, stanę w ich obronie:-) W zalewie informacyjnym o ciekawostkach zdrowotnych, można zapomnieć o tym, co jest proste i niemal dosłownie pod ręką. Na przykład ogórki kiszone.

Wśród witamin obecnych w ogórkach kiszonych, na prowadzenie wysuwa się witamina C. To właśnie proces kiszenia sprawia, że kiszonki mają jej więcej niż ogórki w surowej postaci. Obok witaminy C warto wspomnieć o błonniku, którego dobroczynne działanie na układ pokarmowy jest nieocenione oraz witaminach z grupy B (działają korzystnie na układ nerwowy), witaminie E oraz K. Ze składników mineralnych odnajdziemy m.in. magnez, cynk, fosfor, żelazo, wapń.

Ogórki kiszone zbawiennie działają na skórę, włosy i paznokcie oraz… wahania nastroju i obniżony nastrój. Przyspieszają przemianę materii, poprawiają perystaltykę jelit, wpływają korzystnie na układ odpornościowy.

Warto dodać, że zalewa z ogórków kiszonych działa korzystnie na tzw. syndrom dnia wczorajszego, czyli na kaca;-)

ogórki kiszone