res:
Kasza jaglana - najprawdopodobniej najzdrowsza ze wszystkich kasz.

Kasza jaglana – najprawdopodobniej najzdrowsza ze wszystkich kasz.

Dodaj komentarz

Kasza jaglana – niepozorna, a taka zdrowa. Pochodzi z łuskanego ziarna prosa, jest produktem naturalnie bezglutenowym. W świetle medycyny chińskiej posiada wiele zalet, odpowiednio przyrządzona jest polecana przy wychłodzeniu organizmu, zaparciach, na wzmocnienie nerek, wątroby, trzustki i jelit. Usuwa z organizmu śluz, który tworzy się w wyniku spożywania produktów przetworzonych, głównie białego cukru (i produktów na jego bazie) oraz białej mąki (i wszystkiego, co jest z niej zrobione). To tylko część jej zalet!

Korzyści zdrowotne

Chyba jako jedyna wśród kasz ma działanie zasadowe (odkwasza organizm), oczyszcza i dostarcza sporej dawki energii (z węglowodanów złożonych). Osoby, które mają łaknienie na słodycze, odczują spadek chęci na cukier po jej włączeniu do swego jadłospisu. Ta kasza zawiera witaminy z grupy B, lecytynę, wapń, fosfor, potas i żelazo. Korzystnie wpływa na pamięć, poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci. Jest polecana przy wychłodzeniu organizmu, chorobach nerek, wątroby, trzustki i jelit.

Kasza jaglana – jak dobrze ją przygotować?

Przed gotowaniem należy przepłukać kaszę we wrzątku, wodę wylać, następnie ugotować zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Płukanie jest polecane, a wręcz wskazane, ze względu na wątpliwą czystość kaszy w Polsce. Medycyna chińska dodatkowo poleca, aby w pierwszej kolejności (przed gotowaniem, płukaniem) kaszę uprażyć. Możemy to zrobić na suchej patelni lub w suchym garnku. Prażenie zwiększa działanie osuszające organizm ze śluzu oraz „ogrzewa” wychłodzone narządy. Dobrze podprażona kasza jaglana powinna mieć delikatnie orzechowy zapach. Kaszę jaglaną należy trzymać w zamkniętym pojemniku, z tego względu, że lubi chłonąć wilgoć.

Kasza jaglana jest doskonała zarówno z owocami (oto jeden z przepisów – „Smaczne, proste i bardzo tanie śniadanie – kasza jaglana z owocami„), jak i warzywami. Smakuje idealnie, jeśli tylko zostanie odpowiednio przyrządzona i ugotowana. Warto włączyć ją na stałe do swojego jadłospisu.

Miłośnikom polskich kasz i wszystkim, którzy chcieliby odkryć ich smak i zalety (a jest ich wiele!), polecam książkę „Dania z kaszy.

dania_z_kaszy