res:
Dieta odchudzająca - jak uniknąć zaparć?

Dieta odchudzająca – jak uniknąć zaparć?

Dodaj komentarz

Diety odchudzające wszelkiego rodzaju są ciągle popularne i dopóki kanon piękna się nie zmieni, z pewnością będą wciąż stosowane. Niestety, dość często osoby stosujące diety odchudzające cierpią z powodu zaparć. Może to świadczyć o nieprawidłowo zbilansowanej diecie. Co w takiej sytuacji zrobić? Zrezygnować z diety? Niekoniecznie. Można ją jednak nieco ulepszyć, aby była skuteczna, a jednocześnie nieszkodliwa dla naszego zdrowia i układy pokarmowego.

Czym są zaparcia?

O zaparciach mówimy wtedy, gdy wypróżnianie następuje rzadziej niż dwa razy w tygodniu i towarzyszą nam przy tym wyraźne trudności, a stolec ma zbitą i twardą konsystencję. Gdy zaparcia utrzymują się dłuższy czas, prowadzi to do wielu nieprzyjemnych dolegliwości. Do tych najlżejszych zaliczamy uczucie ciężkości, zmęczenie, bóle brzucha, z czasem jednak mogą pojawić się hemoroidy, a nawet nowotwór jelita grubego. Z pewnością nikt z nas nie chciałby do tego dopuścić. Jeśli więc się odchudzamy, róbmy to tak, by nie ucierpiało na tym nasze zdrowie. Jaką więc dietę przy zaparciach stosować?

Dieta przy zaparciach, czyli odchudzaj się zdrowo!

Zaparcia przy diecie odchudzającej najczęściej są wynikiem niedoboru błonnika w diecie. Aby więc je wyeliminować, trzeba zwiększyć ilość błonnika spożywanego w ciągu dnia. Ponadto warto ustalić regularne pory spożywania posiłków (to również sprzyja odchudzaniu!) i zwiększyć ilość przyjmowanych płynów, zwłaszcza wody, w ciągu dnia. Jakie produkty zawierają najwięcej błonnika? Między innymi siemię lniane, otręby pszenne, suszone śliwki i jabłka, rodzynki, płatki kukurydziane i owsiane, ryż brązowy, razowe pieczywo, a także warzywa: seler, pietruszka oraz marchew. Wszystkie te produkty jak najbardziej można zaliczyć do dietetycznych, więc bez obaw któreś z nich można wprowadzić do odchudzającej diety przy zaparciach. Pamiętajmy, że przy zaparciach powinno się przyjmować dziennie około 40-50 g błonnika. Kolejna sprawa to picie większej ilości płynów. Dziennie powinniśmy wypijać jakieś 2 litry płynów, w tym głównie wody, ale także słabej ciepłej herbaty zielonej lub herbat owocowych czy kawy ziarnistej. Poza tym warto codziennie spożywać jakieś produkty mleczne, typu jogurt czy kefir. Nie można też zapominać o jedzeniu warzyw i owoców. Warzywa można jeść surowe lub krótko gotowane w ilości około 500 g, natomiast owoce, najlepiej pestkowe, w ilości 300 g dziennie.

Inne porady w kwestii walki z zaparciami

Oprócz produktów żywnościowych, jakie należałoby włączyć do diety przy zaparciach, musimy pamiętać też o kilku zdrowych zwyczajach dotyczących sposobu jedzenia. Zaparciom, ale także przybieraniu na wadze sprzyja jedzenie w pośpiechu nieregularnych i zbyt obfitych posiłków. Jeśli więc chcemy schudnąć i pozbyć się zaparć, koniecznie jedzmy powoli, dokładnie gryząc każdy kęs. Poza tym wprowadźmy stałe godziny spożywania posiłków, jedzmy częściej, a mniej. Najlepiej jeść 5 posiłków dziennie co 2-3 godziny. Unikajmy jedzenia kolacji późnym wieczorem, tuż przed snem. Tych kilka prostych zasad wprowadzonych do diety odchudzającej pozwoli nam pozbyć się zaparć i zdrowo spalać kilogramy.

W artykule wykorzystano informacje zamieszczone na stronie http://www.stopzaparciom.pl/Zaparcia-a-dieta.

Artykuł sponsorowany