res:
Jedz w dzień, chudnij w nocy!

Jedz w dzień, chudnij w nocy!

Dodaj komentarz

Czy istnieje dieta, która pozwala normalnie jeść, niweluje efekt jojo, pozwala schudnąć, a w dodatku jest bezpieczna i oparta na długoletnich badaniach naukowych? Tak! Nazywa się ona „Dietą nocną”.

Co to jest dieta nocna?

Zapewne słyszałaś o wielu dietach-cud, które przynoszą znikome korzyści i o kolejnej nie chcesz już słyszeć. Jednak całkiem niedawno narodziła się rewolucyjna dieta, oparta na badaniach naukowych prowadzonych na przestrzeni prawie dwudziestu pięciu lat. To dieta nocna.

Dieta nocna koncentruje się nie tylko na zrzuceniu zbędnych kilogramów, lecz również na poprawie zdrowia. Jej twórczyni podkreśla, że kiedy proces chudnięcia przebiega w prawidłowy sposób i zapewniasz organizmowi dużo odżywczych pokarmów, twój stan zdrowia powinien się polepszyć, a ty powinieneś poczuć się lepiej, a nie gorzej!

Dieta nocna, to dieta oparta na solidnych podstawach naukowych XXI wieku.

Jedną  z najmocniejszych stron diety nocnej jest to, że uporała się ona z problemem, który dotyczy wielu innych diet. Rzecz dotyczy tzw. sarkopenii, a mówiąc bardziej po polsku – zanikania masy i siły mięśni oraz ich prawidłowego funkcjonowania. Proces ten może być naturalną konsekwencją starzenia się, lecz może też zostać przyspieszony  przez wiele diet odchudzających. W dużym skrócie – określona zawartość składników odżywczych w wielu dietach może powodować, że ciało czerpie energię z mięśni, w rezultacie czego człowiek chudnie, ale jest słabszy i niemrawy. Zanikanie masy mięśni przy stosowaniu różnych diet wyjaśnia, dlaczego nawet kiedy waga pokazuje tę „magiczną liczbę”, nie mieścisz się w swoje obcisłe dżinsy, bo daleko ci do idealnych kształtów.

Jak działa dieta nocna?

Dieta nocna jest dwufazowa. Faza pierwsza (jednodniowa) pobudza natychmiastową utratę wagi (już po pierwszej nocy można skutecznie schudnąć prawie kilogram!), przyspiesza spalanie tłuszczu i sprzyja optymalnej reakcji organizmu na kolejny etap. Natomiast faza druga (sześciodniowa) utrzymuje spalanie tłuszczu, pozwala na zdrową utratę wagi nie pozbawiając organizmu składników odżywczych.

Upragnione efekty zapewnia naprzemienne stosowanie obu faz, w połączeniu z minimum 6 godzinami snu każdej nocy. A najlepsze w diecie nocnej jest to, że można jeść produkty zakazane w innych dietach, takie jak awokado, ziemniaki czy masło orzechowe. Przykładowym posiłkiem na diecie nocnej jest sałatka z rukoli, kopru włoskiego i jabłka (choć to jest posiłek wyjątkowo lekki jak na tę dietę).

Warto podkreślić, że dieta nocna powstała w Stanach Zjednoczonych – kraju, gdzie niemal 2/3 populacji cierpi na nadwagę.

Nota o autorze

caroline-apovian1Dr Caroline Apovian – należy do światowej czołówki badaczy otyłości i redukcji wagi. Jest lekarzem medycyny otyłości, dyrektorem Nutrition and Weight Management Center [Centrum Żywienia i Kontroli Masy Ciała] w Bostońskim Centrum Medycznym. Pomogła tysiącom ludzi szybko, bezpiecznie i trwale pozbyć się zbędnych kilogramów. Ma dostęp do najświeższych odkryć naukowych, niejednokrotnie sama je prezentuje.

Zainteresowanych odsyłam do książki „Dieta nocna”, natomiast my, na łamach SamoUzdrawiania, będziemy jeszcze o niej pisać.