res:
Dieta na dobry humor

Dieta na dobry humor

Dodaj komentarz

Czy można za pomocą diety poprawić nastrój? Tak! I nie proponuję w tym momencie słodkiej tabliczki czekolady;-) Sprawdź, jakie witaminy i mikroelementy wpływają korzystanie na układ nerwowy i tym samym poprawiają nasze samopoczucie.

Dieta na dobry humor

Pierwszym krokiem powinno być wykluczenie produktów przetworzonych (białej mąki, białego cukru, tłuszczy trans – oraz produktów na ich bazie). O ich szkodliwym wpływie pisaliśmy już wielokrotnie, na pewno jeszcze nie raz będziemy poruszać ten temat. Kolejny krok to dodanie do swojej diety naturalnych produktów roślinnych, ze szczególnym uwzględnieniem poniższych składników:

kwas foliowy (witamina B9) – znajdziemy go głównie w zielonych warzywach liściastych, np. szpinaku, brokułach, brukselce, sałacie, kapuście, ale również w kalafiorze, pomidorach, soczewicy, słoneczniku, grochu, fasoli.

kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 – w odpowiedniej proporcji – ich cennym źródłem jest olej lniany, olej rzepakowy, olej z łososia, tran. Jeśli chciałabyś uzupełnić wspomniane kwasy tłuszczowe poprzez suplement diety, poświęć czas na znalezienie odpowiedniego, dobrego suplementu. Pamiętaj, że często też za jakością idzie cena – produkt wysokiej jakości będzie niestety w wyższej cenie. Jednak tym, co mamy na wyciągnięcie ręki, są oleje – lniany i rzepakowy. Najbardziej wartościowe są oleje zimnotłoczone, z krótkim terminem przydatności (jest to ważne zwłaszcza w przypadku oleju lnianego).

witaminy z grupy B – odnajdziemy je m.in. w grochu, fasoli, migdałach, wątrobie, zielonych liściach warzyw (witamina B2), orzechach, ziarnach zbóż, drobiu, tuńczyku (witamina B3), produktach mięsnych, rybach, drobiu, jajkach, owocach morza (witamina B12);

witamina D – znajdziemy ją m.in. rybach takich jak łosoś, śledź, makrela, dorsz, oprócz tego w tranie, żółtku jaj, wątróbce. Poza tym pamiętajmy o wystawianiu się na działanie światła słonecznego:-)

mikroelementy (selen, cynk) – odnajdziemy je m.in. w orzechach, soczewicy, kukurydzy, produktach zbożowych  (selen) bądź też nasiona roślin strączkowych i produktach zbożowych (cynk).

Do odpowiedniej diety należy koniecznie dodać aktywność fizyczną – to „naturalny” i zawsze skuteczny antydepresant;-) Coraz łatwiejszy i przyjemniejszy do zaaplikowania z uwagi na nadchodzącą wiosnę;-)

dieta na dobry humor