res:
Dieta antyrakowa skuteczną profilaktyką

Dieta antyrakowa skuteczną profilaktyką

Dodaj komentarz

Choroby nowotworowe stały się plagą naszych czasów. Do zachorowań na raka dochodzi na skutek wielu czynników. Można zaliczyć do nich m.in. bardzo szybkiego tempa życia, długotrwałego stresu, obciążeń genetycznych oraz niewłaściwej diety i bardzo niskiej lub zerowej aktywności fizycznej. Badania naukowe dowodzą, że stosując odpowiednią profilaktykę, regularnie się badając oraz prowadząc aktywny i zdrowy tryb życia jesteśmy w stanie w znaczący sposób wyeliminować ryzyko zachorowań na wiele rodzajów nowotworów.

Oprócz powyższych czynników w profilaktyce antynowotworowej kluczową rolę odgrywa właściwa dieta. To, co jemy może w znaczący sposób zminimalizować ryzyko wystąpienia nowotworu złośliwego lub je znacznie zwiększyć. Dlatego właściwy oraz zdrowy sposób odżywiania to jeden z bardzo skutecznych sposobów na to aby uniknąć nowotworu.

Jak powinna wyglądać dieta antyrakowa?

Dieta pozwalająca zapobiegać zachorowaniu na wiele rodzajów nowotworów opiera się na podstawowej zasadzie. Powinniśmy w głównej mierze spożywać bardzo duże ilości warzyw i owoców pochodzących z ekologicznych upraw lub z własnego ogródka. Powinna ona bazować głównie na składnikach pochodzenia naturalnego oraz niskiej zawartości mięsa, soli lub alkoholu – produkty te zaleca się wykluczyć całkowicie.

Także białe pieczywo, produkty mączne oraz spożywanie dużych ilości cukru zwiększają nawet kilkakrotnie ryzyko zachorowania na nowotwory.

dieta antyrakowa

Skuteczna dieta antynowotworowa

Istnieje kilka zasad, których przestrzeganie może pomóc nam uniknąć zachorowania na nowotwory złośliwe:

  • Aby skutecznie bronić się przed wystąpieniem nowotworu należy bezwzględnie pilnować prawidłowej masy ciała. Udowodniono, że ryzyko wystąpienia nowotworu jest kilkukrotnie wyższe u osób cierpiących na otyłość, aniżeli tych z prawidłową masą ciała.
  • Należy jadać posiłki przygotowane na bazie świeżych oraz ekologicznych produktów bogatych w witaminy i minerały. Jednocześnie należy unikać żywności wysoko przetworzonej oraz poddanej wysokiej obróbce termicznej i chemicznej.
  • W diecie antyrakowej nie powinno zabraknąć produktów o wysokiej zawartości witaminy C, witamin z grupy B oraz antyoksydantów, zwanych także przeciwutleniaczami. Antyoksydanty świetnie radzą sobie w walce z wolnymi rodnikami odpowiadającymi za procesy starzenia się oraz pojawianie się nowotworów. Można je znaleźć w owocach cytrusowych, suszonej żurawinie oraz zielonej herbacie czy soku z aloesu.
  • Włączenie do diety pestek migdałowca, brzoskwiń oraz moreli, które słyną z wysokiej zawartości witaminy B17 zwanej także amigdaliną, która w niektórych krajach uznawana jest jest za substancję pomocną w walce z rakiem.
  • Chociaż w diecie antyrakowej unikać należy spożywania mięsa – zwłaszcza jego czerwonej odmiany to badania naukowe dowodzą, że spożywanie podrobów kilkakrotnie zmniejsza ryzyko zachorowań na nowotwory. Do podrobów zaliczamy wątróbkę, drobiowe żołądki oraz serce.

Przeczytaj również Kolejna odsłona raka – „Cesarz wszech chorób. Biografia raka”.