res:
Co warto zrobić na wiosnę? Lista rzeczy - porządki w domu, ogrodzie, organizmie i głowie

Co warto zrobić na wiosnę? Lista rzeczy – porządki w domu, ogrodzie, organizmie i głowie

Dodaj komentarz

Wiosną czujemy się pełni energii i gotowości do działania. W dużej mierze odpowiada za to większa ilość słońca oraz wyższe temperatury. Nierzadko decydujemy się wówczas na podjęcie nowych aktywności. Dla wielu osób to czas zmian i robienia postanowień. Nawet, jeśli dotychczas nie robiliśmy na wiosnę niczego szczególnego, warto to zmienić i zapoznać się z poniższą listą.

Co warto zrobić na wiosnę?

Porządki w ogrodzie

Wiosna to bez wątpienia czas, w którym przyroda budzi się do życia. Z ciepłych krajów powracają ptaki, a wiele roślin zaczyna kwitnąć. Aby jednak nasz ogród prezentował się dobrze, warto zrobić w nim porządki. Przede wszystkim oczyśćmy trawnik i rabaty z suchych liści oraz gałęzi, które mogły pozostać po zimie. Jeżeli jakieś rośliny zabezpieczyliśmy przed zimnem, warto pozbyć się otulin.

Dobrze jest pamiętać również o tym, że wiosną budzą się do życia nie tylko rośliny ozdobne, ale również i chwasty. Mogą one utrudnić naszym kwiatom dostęp do słońca i składników odżywczych, dlatego warto się ich pozbyć.

Sprzątanie domu

Porządki ogrodu warto połączyć z tymi domowymi. Wiosna to idealny czas na umycie zabrudzonych okien. Dzięki temu do poszczególnych pomieszczeń dotrze większa ilość promieni słonecznych co sprawi, że poczujemy się lepiej. Warto również przetrzeć meble z kurzu i wytrzepać dywany. W cieplejsze wiosenne dni warto gruntownie przewietrzyć dom.

Porządki w domu i ogrodzie mogą zająć nam od kilku do nawet kilkunastu dni. Wszystko zależy od ich wielkości oraz od tego, jak dużą ilością czasu dysponujemy. W każdym razie, warto uzbroić się w cierpliwość. Zdecydowanie zalecamy również używanie do tego naturalnych, przyjaznych środowisku środków czystości.

Oczyszczanie organizmu

Wiosna to również idealny czas na oczyszczanie organizmu. Warto wprowadzić do naszej diety większą ilość warzyw oraz owoców. Wiosną bardzo szybko pojawiają się nowalijki, które są bogate w witaminy oraz minerały. Dobrym pomysłem będzie również posadzenie kiełków, takich jak na przykład kiełki rzodkiewki czy lucerny. Owoce oraz warzywa wspomogą proces oczyszczania się organizmu z zalegających w nim toksyn.

Wiosenne miesiące to również bardzo dobry czas na terapię ziołami. Nasza cera, włosy i paznokcie potrzebują bowiem regeneracji. Aby ograniczyć wiosenne wypadanie włosów, warto regularnie popijać skrzyp polny oraz pokrzywę. Dzięki temu cebulki naszych włosów staną się silniejsze, a paznokcie mniej łamliwe.

⇨ Te rośliny oczyszczą powietrze z toksyn

Aktywność fizyczna

Bardzo wiele osób stara się również, aby wiosną uprawiać więcej sportów. To idealny czas na zrzucenie zbędnych kilogramów po zimie. Niezmiernie ważne jest to, aby wybrać rodzaj aktywności fizycznej, której uprawianie sprawia nam przyjemność.

Osobom, które cenią sobie spokój i harmonię, może przypaść do gustu joga. Ten rodzaj aktywności warto połączyć z uspokajającą medytacją. Jeżeli preferujemy bardziej intensywne sporty, postawmy na jogging czy trekking. Osobom, które chcą rozbudować swoją muskulaturę polecane są treningi na siłowni.

Aby jednak aktywność fizyczna przyniosła pożądany skutek, konieczna jest regularność i systematyczność. Warto się również uzbroić w cierpliwość. Początkowe treningi mogą być bowiem dla nas trudne.

Zmiana wyglądu

Wiosenna energia sprawia również, że wiele osób decyduje się na zmianę swojego wizerunku. To idealny czas na modyfikację fryzury czy farbowanie włosów (warto to zrobić przy użyciu naturalnych farb). Wiosna to także dobry moment na odświeżenie swojej garderoby. Obejrzyjmy swoje stare ubrania i oddajmy potrzebującym te, których nie zamierzamy już zakładać. Nie bójmy się nieco poeksperymentować ze swoim wyglądem. Może się okazać, że nowy styl przypadnie nam do gustu, zwiększy pewność siebie i poczucie atrakcyjności.

⇨ Wiosna to idealna pora na jedzenie kiełków. Jak je hodować?