res:
4 powody dla których warto jeść śliwki codziennie

4 powody dla których warto jeść śliwki codziennie

Dodaj komentarz

Śliwki – są małe, niepozorne i bardzo zdrowe. Suszone są nawet bardziej zdrowe od surowych. Poznaj właściwości i możliwości śliwek.

Śliwki – co warto o nich wiedzieć

– Śliwki są podatne na uszkodzenia chłodowe. Można tego uniknąć kupując dojrzałe owoce (to są te, które po ściśnięciu w dłoni lekko się uginają).

– Niektóre odmiany śliwek zawierają więcej korzystnych przeciwutleniaczy niż czerwona kapusta, szpinak, cebula czy por.

– Współczesne odmiany śliwek nie zawierają aż tak wiele fitoskładników jak dzikie odmiany.

Najbardziej wartościowe są śliwki o czerwonej, fioletowej, niebieskiej lub czarnej skórce.

Obecnie większość śliwek suszona jest tunelowo, ciepłym powietrzem, co szybciej je odwadnia i pozwala na zachowanie większej ilości przeciwutleniaczy.

Śliwki nie muszą być poddawane działaniu siarki, żeby zapobiec ich brązowieniu, ponieważ są ciemne same w sobie.

Właściwości śliwek

1. Śliwki i sok z suszonych śliwek wspierają regularną pracę jelit. A wszystko dzięki temu, że śliwki są bogate w rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik (rozpuszczalny błonnik zmiękcza stolec, nierozpuszczalny – przyspiesza jego usuwanie).

2. Suszone śliwki zawierają cukier o nazwie sorbitol, który sprzyja rozwojowi mikroorganizmów w okrężnicy, a to z kolei wspiera regularną prace jelit.

3. Suszone śliwki zawierają więcej przeciwutleniaczy niż wiele innych odżywczych owoców, w tym większość odmian jagód i truskawek.

4. Suszone śliwki wzmacniają kości  – pomagają budować kości, ponieważ zmniejszają stan zapalny, który przyczynia się do utraty tkanki kostnej. Są również dobrym źródłem minerału o nazwie „bor”, który przyspiesza rozwój kości.

Źródło: „Dzika strona jedzenia”

Dzika strona jedzenia