res:
4 najważniejsze witaminy dla skóry

4 najważniejsze witaminy dla skóry

Dodaj komentarz

Skóra jest niezwykle niedocenianym organem. Wiele osób bagatelizuje jej znaczenie lub wręcz nie zdaje sobie sprawy, jak istotne funkcje pełni ona w organizmie. Aby jednak mogła w pełni wywiązywać się z tych zadań, konieczne jest jej właściwe odżywienie i pielęgnowanie. Można to realizować poprzez odpowiednią dietę, kremy lub konkretne witaminy dla skóry.

Rola skóry

Mało kto wie, że to właśnie skóra jest największym organem w ludzkim ciele. Wraz z rozmiarem idzie ogromna jej rola i znaczenie dla funkcjonowania całego organizmu.

  • Skóra odpowiada przede wszystkim za ochronę organów wewnętrznych. Jest tarczą przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale również przez atakami bakterii i innych drobnoustrojów.
  • Dodatkowo skóra pełni niezwykle ważną funkcję termoregulacyjną. Zależnie od temperatury otoczenia może próbować zachować ciepło wewnątrz ciała lub doprowadzać do jego wychłodzenia. Wszystko w celu zachowania stałej i niezmiennej temperatury ciała. I nie jest to szczyt jej możliwości!
    Nic więc dziwnego, że prawidłowe dbanie o skórę jest tak ważne dla kondycji całego organizmu.

witaminy dla skóry

Najlepsze witaminy dla skóry?

Witaminy dla skóry są tym samym co paliwo dla silnika samochodowego. Bez nich poprawne funkcjonowanie będzie niemożliwe, co z kolei będzie bardzo niebezpieczne dla organizmu. Te witaminy, które powinny być szczególnie brane pod uwagę w codziennej diecie to:

  • Witamina A >> znaleźć ją można w warzywach, owocach, rybich tłuszczach, śmietanie, maśle i pełnotłustym mleku. Podstawowym objawem jej niedoboru jest wysuszanie się skóry, co może prowadzić do łuszczenia się i pękania
  • Witamina B2 >> aby jej ilość była na prawidłowym poziomie dieta powinna być bogata w pieczywo pełnoziarniste, mleko i drożdże. Jej niedobór prowadzi do pękania kącików ust i łojotoku
  • Witamina C >> jej obecność przyczynia się do zatrzymywania procesów starzenia się skóry oraz zapobiegania powstawania na nie przebarwień. Aby utrzymać poziom witaminy C na odpowiednim poziomie powinno się spożywać w głównej mierze cytrusy, które zawierają jej całkiem dużo
  • Witamina E >> potocznie nazywana jest witaminą młodości. Nazwę swą wzięła z ogromnego wpływu na zatrzymywanie procesu starzenia się komórek. Bardzo duże ilości witaminy E zawarte są w produktach pełnoziarnistych, a także w orzechach, pestkach słonecznika i migdałach.

Co oprócz witamin?

Właściwie dbanie o skórę jest niezwykle ważne. Jednak dostarczanie właściwej ilości witamin dla skóry nie jest jedyną drogą, którą można pójść, aby odpowiednio o nią zadbać.

Bardzo popularne jest stosowanie różnego rodzaju kremów, tabletek, a nawet zastrzyków, które mają na celu poprawę kondycji skóry. Tym, co łączy wszystkie te metody jest środek w nich stosowany. A jest nim kwas hialuronowy. Jest to substancja, która jako jedna z niewielu posiada umiejętność łączenia włókien kolagenowych wraz z jednoczesną umiejętnością wiązania cząsteczek wody. Sprawia to, że skóra staje się jędrna, nawilżona oraz bardzo dobrze odżywiona.

Kwas hialuronowy >> pod dowolną postacią – jest więc doskonałym uzupełnieniem diety bogatej w witaminy dla skóry.