res:
Twoje dziecko może pokochać ten sok

Twoje dziecko może pokochać ten sok

Dodaj komentarz

Czy Twoje dziecko nie przepada za warzywami? Nie martw się. Tajnym sposobem na „przemycenie” cennych warzyw mogą być sokikoktajle lub smoothie. Wystarczy stworzyć smaczną kompozycję z owocami, które przygaszą smak warzywa. Oto propozycja na sok z jarmużem 🙂

Zielony napój dla dzieci

Składniki:

  • garść jarmużu (opcjonalnie: garść szpinaku lub botwiny bądź też połączenia tych warzyw)
  • 1 gruszka
  • 1 filiżanka truskawek
  • pół cytryny ze skórką
  • 1 jabłko pokrojone na kawałki

Przerabiamy kolejno: jarmuż, gruszkę, truskawki, cytrynę i jabłko.

Jarmuż

Jarmuż jest odmianą kapusty ogrodowej, podobnie jak kalarepa, kalafior i brokuł. Jest warzywem lekkostrawnym i bogatym w żelazo, wapń i witaminę C, dlatego poleca się go szczególnie: dzieciom, młodzieży, osobom starszym, rekonwalescentom, chorym na osteoporozę.

Jarmuż w kuchni

Można go jeść na surowo, po ugotowaniu lub upieczeniu. Dobrze smakuje w zupach, surówkach, omletach lub w wersji lekko podduszonej w śmietanie. Niezwykle ciekawym doświadczeniem kulinarnym są soki z jarmużem.